Bilka sælger billige robot plæneklippere

Jeg gik rundt i Bilka havecenter den anden dag og så tilfældigvis, at de nu sælger to forskellige slags billige robot plæneklippere. De sælges til en meget fordelagtig billig pris. Kvaliteten er jeg dog meget i tvivl om. Det er jo ikke ligefrem en Robomow robot plæneklipper.

Billige robot plæneklippere

Det er billige robotplæneklippere, men kvaliteten er nok også derefter. Det så mig noget meget plastik agtigt ud, og jeg har mine tvivl om det kan holde til ret meget mere end en sæson / sommer.

Det er Indream robot plæneklippere.

Billeder af Bilkas robotplæneklippere

bilka robot plæneklipper

billig robot plæneklipper

robot plæneklipper

Som du kan se, er der to modeller. Den ene og sorte er den billigste model, og den sølvgrå er den dyre.

Den sorte græsslåmaskine har nogle store pigge på hjulene, som formentlig skal gøre at den bedre kan arbejde sig igennem græsplænen.

Den sølvgrå model fra Bilka havde en fjernbetjening, så den kan du formentlig køre den rundt i haven med. Jeg kunne ikke finde en vejledning på tingene, så Bilka sælger ikke robot plæneklipperen ret godt. Det eneste der var positivt, var prisen.

Den sorte billige model koster kun 4.499 kroner.

Den lidt dyrere, men stadig billig model koster 5.999 kroner.

De priser på en robotplæneklipper er stadig det billigste jeg har set i Danmark. Så nu er der åbnet op for konkurrence, hvilket forhåbentlig kan sætte priserne generelt ned – da de gængse modeller fra fx Husqvarna jo koster det samme som en god scooter.

Comments

  1. Jeg har været ejer af den grå model siden 1/5 2010. Den hedder 9800 XL og importeres af et firma i Egå der hedder Indream.
    Der har været nogle forskellige tekniske problemer med den, bla. at få den til at køre tæt nok på kantledningen + at den efter ca. en måned pludselig ikke ville følge kantledningen mere… Indream har erkendt problemet i en mail til mig, men endnu ikke kommet med en løsning på problemet. – Vil gerne høre fra andre der evt. har anskaffet sig en lign. model

  2. Hej Mogens.
    Godt at du kommer frem med det – jeg har glædet mig til at høre om folks erfaringer med disse fra Bilka. De ser mig ret skrøbelig og lidt for billige ud.
    Jeg kender ikke andre der har købt en robotplæneklipper fra Bilka desværre, men måske andre der læser med her har?

  3. Jesper Jensen says:

    Hej ! Meget apropos har jeg i den forgangne uge talt m. Bilka, Hundige’s havecentermedarbejdere, og de har meddelt, at også den sort/lile model 9600 XL til 3.999,00 kr har bevist at have problemer netop omkring kanttråd/korrekt styring ift. defineret klippeareal.

    De har draget konsekvensen og returneret partiet til leverandøren, og ved p.t. hverken om problemet kan forventes løst endisge hvornår.

    Vh. Jesper.

  4. Hej Igen. Jeg har returneret min robot til Bilka i Odense. De erkendte der var problemer med andre af dem de havde solgt og jeg fik mine penge retur. SUPER service af Bilka.
    Nu er jeg så blevet en hel del klogere med robot plæneklippere, og jeg skal helt sikkert have en igen når de blivere billigere – og kvaliteten er okay…
    Indtil videre må jeg så tøffe rundt med min nye STIGA multi klipper som heldigvis ikke støjer ret meget og er særdeles behagelig at køre med….
    Men jeg savner nu robotten….;o)

  5. Jeg har også haft købt den store model fra Bilka, hvis bare den ville virke ordenligt så var det en fin maskien.
    Men efter at have talt med inportøren i telefon flere gageng og skrevet mails frem og tilbage har jeg returneret den til bilka og fået mine penge retur.
    Køb den IKKE

  6. alex stubbe says:

    Er der nogen der har en ambrogio robot plæneklipper model Line 100 de luxe m/ 2 batterier, Den blev købt i august 2009, sendt tilbage til Omteck, i april 2010 med diagnosen den stopper konstant ligesom den flere gange køre forbi kantlinien, og er helt vild med at kører i et stjerne mønster.
    I september 2010 opstod samme problem igen. hvorfor den blev afleveret hos forhandleren den 3 sep. han prøvekørte roboten og konstaterede fejlerne, og lovede at sende den til Omteck. der telefonisk oplyse at der ville gå ca. 4 dage. Det gjorde der også.
    Efter flere rykkermail til Omteck som ikke svarer, modtager vi roboten med posten den 20 sep. uden en følgeskrivelse eller et notat.
    Roboten kører men desværer med nøgagtig de samme fejler.
    Med andre ord pas på servicen er som roboten elendigt
    Men der er ikke nogen ændring den stopper konstant, køreforbi kantlinien, og er stadig helt vild med at køre i stjernemønster.

  7. Carsten Wagner says:

    Jeg har den “lille sorte” model fra Indream, og siden jeg satte den i gang for nu ca. 4 måneder siden har den kørt godt. Jeg blev grundigt træt af at høvle rundt med den benzindrevne. Nu kan jeg lade min Indream arbejde dag eller nat uden at forstyrre mig selv eller naboerne. Og hvis man lader den køre tit nok, skal man ikke rive afklippet græs sammen. Fedt nok. Jeg investerede i et tykkere kabel og gravede det ca. 2-3 cm ned. Hvis det kommer dybere ned, kan maskinen finde på at køre forbi. Der har selvfølgelig været problemer ned ujævnheder på plænen; stubbe og huller, som den ikke kan køre over, men dem har jeg rettet op på. Også grankogler og nedfaldne grene skal fjernes. Om efteråret samler piggene på hjulene en masse blade op, indtil hjulene bare fedter rundt, men de er lette at rense.
    Setback: Jeg fik ikke et ekstra sæk knive med, som der står i brugforvirringen…
    Samlet dom: O.K. Sparer mig for en masse arbejde.

  8. Jørn Lodahl says:

    Jeg har købt XL modellen (sølv). Har byttet en gang, nr 2 sendt til rep. men efter nogle uger valgte Bilka at give mig penge tilbage. Jeg havde problemer med at den ikke kørte som den skulle f.eks. stoppede den pludseligt med at klippe og returnerede og det lykkedes mig aldrig at få slået kantledningen hele vejen rundt.
    God support, men det var ikke nok. Nu leder jeg efter alternativer til næste sæson.

  9. Peter Madsen says:

    Min Husqvarna Automower kører nu problemfrit på 4 år, det betaler sig altså at invisterer lidt mere og få kvalitet, ka jeg se…. 2 af mine venner prøvede også Bilka modellen, men har begge leveret den retur og er nu også de glade ejere af en Husqvarna Automower.

  10. Peter Madsen says:

    Fed side…

  11. Hej Peter. Det er faktisk også en Husqvarna jeg forventer at købe til næste sommer. Den ser ud til at få de bedste anmeldelser rundt om på nettet.

  12. Man skal lige læse punkt 27 og 28, hvis man en model fra Bilka.

    http://ec.europa.eu/consumers/dyna/rapex/create_rapex.cfm?rx_id=299

  13. John Jensen says:

    Robotplæneklipper 9800 XL fra Indream, købt i Bilka ca maj 2010.
    Denne robotplæneklipper, har efter lidt igangsætningsbesvær, der blev løst med et skrift fra Indream, slået græs hele sæsonen 2010, med et par sjove oplevelser.
    Engang kørte den ud på vejen, jeg havde ikke lært den at acceptere kantledningen under igangsætningen.
    Den kan også finde på at køre til opladestationen lidt ofte, det hjælper hvis batteriet er godt opladet.
    Den er bange for højt græs, den tror det er en forhindring (mur), man skal slå græsset før det bliver for højt, hvis det er blevet for højt kan man styre den med fjenbetjeningen
    Den er en stor hjælp ved græsslåningen når man lærer den at kende.
    Erhvervspiloter skal omskoles når de skal flyve en ny type flyvemaskine.
    Det kræver også lidt omskoling hvis man er motorplæneklipper og skal igang med roboplæneklipning.
    Jeg håber at Bilka igen vil forhandle Indream’s roboplæneklippere.
    Med venlig hilsen
    John Jensen

  14. Det lyder som om du har hygget dig med din robotplæneklipper. 🙂

    Jeg tror også man skal være tålmodig i starten med sådan et nyt maskineri.

  15. Efter Bilka igen har dem til salg har jeg nu taget chancen og bestilt den sorte, er imidlertid blevet en anelse urolig grundet Indream.dk’s robot sektion ikke fungerer.

    Men ser positivt frem til det og skal da komme med en tilbagemelding så snart den har været i brug.

  16. Jeg købte den store model fra bilka for ca halvanden måned siden.
    De første par timer kørte den sådan set meget godt, bortset fra at den sad fast konstant i små huller i plænen. Men pludselig begyndte den at køre rundt på må og få uden at klipperen kørte mere. Prøvede igen dagen efter da den var ladet op, men stadig det samme. Fik den byttet i Bilka uden problemer og glædede mig til at få den nye igang. Men nej… Den sagde overhovedet ingenting. Ville ikke lades op, og ville slet ikke starte.. Ud med den igen, og fik pengene tilbage. (Tak Bilka)
    Efter et par dage ringede jeg til den lokale Husqvarna forhandler som tilbød at komme på et uforpligtende besøg for at besigtige haven. Han forsikrede mig at en Husqvarna sagtens ville kunne klippe mine ca 2000 kvm. med skrænter og det hele uden problemer, og jeg sagde ja tak.
    Efter et par dage kom han og kørte kabel i jorden hele vejen rundt. (jeg havde gravet endnu hvis jeg selv skulle ha gjort det) og satte maskinen til.
    Den har nu kørt i en måned uden at sidde fast eller noget som helst, og den klipper som en drøm. Den er næsten lydløs i modsætning til Bilka modellen.
    Jeg ved det blev en helt anden pris, men hvor er jeg glad for den investering.

  17. Jeg købte den sorte model 98-100 d.23/5 -11 , derefter regn i en uge
    får banditten installeret d. 30/5-11 ,fjernbetjeningen virker ikke
    herefter kører den til d. 4/6-11, hvor det ene hjul er ved at falde af.
    reklamerer over skidtet hos bilka d.6/6-11, de sender den til indream.
    bliver ringet op af en teknikker fra indream d. 10/6-11.som spørger om jeg har smidt den ud fra 4. sal (hvis jeg boede på 4. sal har jeg også meget at bruge en plæneklipper til) den er helt knust indvendig og der er græs under maskinen(ja det er da en plæneklipper)
    får at vide at det er selvforskyldt og ingen garanti
    konklution det koster kr. 5.000,- at klippe græs en gang
    får maskinen tilbage , og da der ikke er garanti længere skiller jeg den ad, og opdager at der er brugt ca 10 mm lange skruer til at holde hjulene (er nu skiftet til nogle længere)
    fjernbetjeningen var der heller ikke gjort noget ved
    det har hjulpet at skifte batteriet
    KØB IKKE INDREAM PLÆNEROBOT HOS BILKA
    der er ingen service overhovedet ved nogle af de 2 selskaber

  18. Flemming says:

    Overvejede meget seriøst at købe en af ovenstående modeller. Havde i grunden vist besluttet mig for en Indream model 10900 fra Nettorvet, men efter at have læst ovenstående, holder jeg mig langt væk for det!!!!
    Tak…

  19. Per Jensen says:

    Bilka har netop haft den sorte på tilbud for ca. 2800,- ….
    Efter at have læst samtlige indlæg her på siden har jeg købt en, Bilka hævder at tilbuddet er sponsoreret at Indream, hvilket også falder i tråd med at linket på http://www.indream.dk er dødt og et nyt billede slet ikke ligner de gamle modeller. De har vel besluttet at skrotte de tidligere modeller ved at sælge ud billigt.
    Da jeg til dagligt laver automater (bamsekraner m.v) og har brugt hundredvis af timer på fjernstyret biler, helikoptere og robot støvsugere mente jeg at købet kunne være en udfodring. Og ja det er den, efter en time var begge hjul ophæng knækket som beskrevet i tidligere indlæg, de er nu forstærket med 6mm skruer pã inderste lejeholdere og 8 mm på yderste. Kantlinien kan man sagtnes bruge et par dage på at tilpasse så den funker, det skal dog siges at jeg har en have hvor den stort set ikke kan stikke af, men det virker indtil videre.
    Der er ingen tvivl om at alt er for billigt lavet og jeg vil tro at det eneste som er tilbage efter et par år er skallen og printet, alt andet vil være skiftet.
    Er dog sikker på at den nok skal give meget sjov og ballade, men hold jer væk hvis I ikke er finmekanikere og elsker at skille ting ad, for mit vedkomne har jeg købt rc helikoptere som var dyrere og som var
    totalskadet efter 5 minutter.
    Køb en husqvarna hvis den skal virke og spare tid !

  20. Jarle Reng says:

    Hei. Noen som vet hvor man finner brugsanvisning til 9800 xl på nett ?

Speak Your Mind

*